Thursday, September 4, 2008

Harga minyak mungkin turun lagi

PUTRAJAYA - Harga minyak tempatan mungkin akan diturunkan lagi sebelum Hari Raya Aidilfitri, kata Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Shahrir Abdul Samad.


Shahrir berkata, beliau mengharapkan berita gembira itu sepertimana yang diharapkan oleh rakyat sejajar dengan trend penurunan harga minyak pada masa ini.


"Saya memang seronok harga minyak di pasaran dunia turun, walaupun dijangka adanya kekangan berikutan masalah ribut Gustav dan politik di Eropah dan sebagainya.


"Tetapi nampaknya harga minyak di paras yang stabil dan terus menurun supaya sebelum menyambut Hari Raya nanti, dapat satu berita yang baik.


"Jadi kita lihat kepada harga pasaran ke hadapan, pasaran hadapan pun AS$110, jadi kemungkinan ia akan rendah daripada itu saya pun nak melihat juga bahawa kita akan dapat hadiah hari raya," katanya kepada pemberita selepas majlis pelancaran Web TV Bernama di Pejabat Perdana Menteri di sini semalam.


Shahrir berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai trend harga minyak dunia pada masa ini yang menurun kepada AS$109 setong semalam berbanding AS$115 setong pada dua minggu lalu.


http://www.kosmo.com.my/

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...