Sunday, May 24, 2009

Mati larikan RM3,000


RUMAH mangsa yang agak terpencil mendorong seorang lelaki menjadikan lima penghuninya tebusan dan culik di Melaka semalam.


JASIN – Seorang penjenayah warga asing yang mengikat satu keluarga untuk dijadikan tebusan selama 11 jam di Kampung Jambatan Air Baruk, di sini, akhirnya mati dalam kejadian berbalas tembak petang semalam.

Sejurus sebelum ditembak, lelaki berasal dari Lombok, Indonesia itu yang dikenali sebagai Harapan, 27, menjadikan seorang mangsa sebagai perisai manusia apabila menyedari dia sudah dikepung 12 anggota polis.


HARAPAN


Bagaimanapun, drama tembakan yang meragut nyawanya pada pukul 2 petang itu sebenarnya sudah pun bermula sebaik dia menceroboh rumah mangsa pada pukul 1 pagi semalam dan mengikat seorang wanita dan tiga anaknya yang berusia lima hingga sembilan tahun.

Dia bersenjatakan selaras senapang patah dan parang.

Sebaik suami wanita itu pulang, dia diacu dengan senapang dengan amaran keluarganya akan dicederakan jika tidak berjaya mendapatkan wang tebusan berjumlah RM3,000.

Namun, lelaki itu yang bekerja sebagai buruh ladang kelapa sawit tidak mempunyai wang sebanyak itu dan berjaya meyakinkan suspek supaya membenarkannya menelefon seorang rakan untuk bantuan.

Rakan mangsa bagaimanapun hanya menyerahkan RM500, menyebabkan suspek tidak berpuashati.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2009&dt=0524&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_01.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...