Saturday, August 22, 2009

Derita isteri 'jutawan'

Oleh Murni Wan Omar
murni@hmetro.com.my

KUALA LUMPUR: Tidak tahan dengan penderaan seksual serta kelakuan liar suaminya yang sebelum ini mengaku sebagai seorang hartawan dari Lubnan, Farinnie Mohd Farid semalam memohon fasakh daripada Elli Youseff Najem.

Farinnie, 23, memohon fasakh di Mahkamah Rendah Syariah Wilayah Persekutuan di sini semalam, dengan Elli Youseff, 49, selepas hampir setahun mereka tidak tinggal bersama.

Tuntutan itu dibuat mengikut Seksyen 52 Akta Undang-Undang Keluarga Islam 1984 dan difailkan pada 7 Ogos lalu.

Dalam prosiding di hadapan Hakim Syarie Mamat Haizan Salleh, peguam syarie Fakhrul Azman Abu Hassan memberitahu mahkamah saman penyampaian meminta Elli hadir di mahkamah tidak dapat disampaikan berikutan tiada orang di rumahnya.

“Pihak kami tahu defendan tinggal di situ. Kami menghantar saman itu di alamat itu kerana sebelum ini media ada melaporkan dia tinggal di rumah berkenaan bersama teman wanitanya, iaitu seorang warga Filipina.

“Mengikut laporan, defendan kini dalam siasatan polis berikutan wanita terbabit mati akibat terjatuh. Oleh itu kami memohon saman secara tampalan dilakukan,” katanya.

Mahkamah membenarkan permohonan itu dan menetapkan 16 September depan sebutan semula.

Terdahulu, Fakhrul Azman memberitahu mahkamah anak guamnya tidak dapat hadir kerana tidak sihat manakala Elli tidak dapat dikesan.

Berdasarkan penyata tuntutan, Farinie mendakwa suaminya suka melakukan perbuatan tidak senonoh terhadap orang gaji termasuk mencabul, seks oral, berjalan bogel dalam rumah serta memaksa pembantu rumah memandi dan mencukur bulu kemaluannya.

Katanya, jika perbuatan itu ditegur, defendan akan mengamuk dan mengeluarkan kata-kata kesat.

Farinie mendakwa defendan juga suka meliwatnya serta memaksa mengadakan hubungan kelamin walaupun ketika haid atau sedang berpantang dan jika enggan, Elli akan mengamuk dan memukulnya.

Dia juga mendakwa defendan bertindak zalim dan menganiayanya dengan menarik rambut, menengking dan bergaduh tanpa sebab.

Farinie juga mendakwa tidak tahan sikap Elli suka menipu untuk mendapatkan wang dengan menggunakan taktik orang lain perlu membayar wang pendahuluan terlebih dulu.

Elli juga didakwa sering menghalang isterinya menunaikan solat serta memaksanya makan di hadapan khalayak ramai ketika Ramadan.

Dalam penyata tuntutannya, Farinie seterusnya mendakwa Elli memaksanya memakai salib, tetapi gagal dan pada 20 Jun 2009 dia menerima beberapa keping gambar suaminya bersama seorang perempuan yang diakui sebagai isteri dan defendan memakai lambang itu.

Farinie berkata, dia menerima defendan sebagai suami kerana menyangka dia seorang yang baik, tetapi selepas pernikahan, barulah dia menyedari status bujang yang diikrarkan Elli sebenarnya palsu kerana mempunyai isteri di merata negara.

Wanita itu mendakwa Elli tidak mengaku anak yang dilahirkannya hasil perkahwinan mereka serta sering menuduh mereka anak luar nikah, menyebabkannya tertekan untuk meneruskan hidup bersama.

Farinie juga tertekan apabila sering menerima gambar menunjukkan suaminya bersama perempuan lain dan surat yang menghina serta membezakan dirinya dengan perempuan yang kini hidup bersama defendan.

Pasangan itu yang bernikah pda 6 Oktober 2005 dikurniakan dua cahaya mata iaitu Price-Kovadis Elias, dua tahun dan Nur Analeeza Sofya, setahun.

Elli Youseff sebelum ini pernah menarik perhatian media dan rakyat negara ini dengan janji derma RM1.03 bilion kepada Majlis Kanser Malaysia serta membangunkan Lubnan dengan pelaburan lebih RM55.5 bilion.

http://www.hmetro.com.my/Saturday/BeritaUtama/20090822091557/Article

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...