Thursday, August 27, 2009

Pak Tam simpan makanan untuk berbuka


KERATAN Kosmo! 2 Jun 2008. OMAR bersama isteri Hadiah Gondit, menatap gambar Pak Tam bagi melepaskan rindu di rumah mereka di Pekan Nenas, Pontian semalam.



PONTIAN - "Pak Tam terpaksa menyimpan makanan tengah hari untuk dimakan ketika waktu berbuka puasa manakala makan malam pula disimpan untuk bersahur."

Demikian cerita Omar Yaini, 55, bapa kepada Sheikh Faeizan, 20, atau lebih dikenali sebagai Pak Tam yang kini merengkok di penjara Taiwan setelah didapati bersalah membawa dadah pada perbicaraan 24 Jun tahun lalu.


Menurut Omar, Pak Tam sejak empat bulan lalu telah dipindahkan ke Penjara Besar di Taiwan dan di penjara tersebut dia kerja kilang kek selama lima jam setiap hari.

"Sepanjang berada di penjara baru ini, Pak Tam pernah menelefon sebanyak dua kali dan terbaru dua minggu lalu.

"Dalam perbualan tersebut, dia menceritakan kisahnya yang sering dibuli banduan lain terutama ketika bersembahyang berikutan cuma dia seorang warga Malaysia yang beragama Islam ditahan di situ," ceritanya ketika ditemui di rumah sewanya di Taman Seri Kiambang, Pekan Nenas di sini semalam.

Pak Tam ditahan di Taipei pada 24 Mei lalu sewaktu hendak berlepas pulang ke Malaysia setelah didapati membawa heroin seberat 2.141 gram dan dihukum penjara 25 tahun oleh mahkamah di Taipei.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2009&dt=0827&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_04.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...