Wednesday, August 19, 2009

Pengguna rollercoaster dilarang angkat tangan


SEKUMPULAN pengunjung menaiki rollercoaster di taman tema Thorpe Park di Chertsey, Surrey manakala gambar kecil ialah papan tanda baru yang akan dipasang.





SURREY - Sejumlah papan tanda amaran menegah pengguna rollercoaster daripada mengangkat tangan akan dipasang di taman tema Thorpe Park mulai hari ini, lapor sebuah akhbar semalam.

Tindakan pihak pengurusan Thorpe Park berbuat demikian bagi menangani aduan sejumlah pengguna yang merungut bau ketiak membuatkan mereka berasa mual ketika menaiki permainan rollercoaster.

Papan tanda yang bermaksud 'Katakan Tidak Kepada Bau Badan' akan dipasang bagi meminta pengunjung tidak mengangkat tangan berikutan musim panas kini.

Suhu tempatan dijangka mencecah 29 darjah Selsius di taman tema di Chertsey, Surrey itu sekali gus orang ramai dijangka banyak berpeluh.

Pengunjung yang didapati mengingkari amaran berkenaan akan diarah keluar dari permainan rollercoaster dan para pengunjung yang terus berdegil akan diminta keluar dari taman tema, kata pengarah Thorpe Park, Mike Vallis.

"Permainan itu menakutkan dan pengunjung dijangka mengeluarkan peluh dengan banyak berbanding biasa," katanya. - Agensi

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2009&dt=0819&pub=Kosmo&sec=Dunia&pg=du_04.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...