Friday, June 18, 2010

Pusat urut batin ‘amah’

Oleh Ahmad Tajol Ansar Ibrahim
ahmadtajol@hmetro.com.my
2010/06/18

PETALING JAYA: Taktik tidak memasang papan tanda perniagaan gagal mengaburi mata pihak berkuasa selepas premis yang dipercayai menjalankan kegiatan urutan batin atau ‘body to body’ di Damansara Utama, Sunway Damansara dan kawasan sekitarnya, diserbu malam kelmarin.

Serbuan dilakukan Bahagian Penguat Kuasa Jabatan Imigresen Selangor bermula kira-kira jam 10 malam itu menahan 20 wanita warga Vietnam, China dan Indonesia yang didapati menyalahgunakan pas lawatan sosial dengan melakukan kegiatan tidak bermoral, malah ada juga yang menyalahgunakan permit kerja diberikan.


Timbalan Penolong Pengarah Penguat Kuasanya, Johari Supardi berkata, serbuan dilakukan selepas menerima maklumat awam dan risikan pihaknya.


“Dalam serbuan pertama, empat wanita yang cuba meloloskan diri melalui pintu rahsia apabila mengetahui kehadiran kami, tetapi berjaya ditahan,” katanya.


Katanya, selepas itu, operasi diteruskan ke beberapa premis refleksologi dan spa di sekitar kawasan sama dan berjaya menahan kira-kira 16 lagi wanita warga asing dipercayai terbabit dalam kegiatan itu.


“Ada antara yang ditahan didapati mempunyai permit kerja sebagai pembantu rumah, bagaimanapun mereka ditahan di premis pusat refleksologi berkenaan dan jelas melanggar permit kerja yang dibenarkan,” katanya.


Semua yang ditahan kemudian dibawa ke pejabat bagi proses dokumentasi sebelum didakwa.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Pusaturutbatin__8216_amah__8217_/Article

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...