Sunday, July 18, 2010

Maya Karin sah bercerai




Oleh Murni Wan Omar
murni@hmetro.com.my
2010/07/17

KUALA LUMPUR: Pelakon, pengacara dan model jelita, Maya Karin sah bercerai talak satu secara rasmi dengan suaminya, Muhammad Ali Abdullah, biarpun mahkamah baru mengesahkan perkahwinan mereka di luar negara pada 7 Julai lalu.

MUHAMMAD ALI...sedia terima kemungkinan.

Prosiding perceraian pasangan itu dilakukan di Mahkamah Syariah di sini, petang semalam. Muhammad atau Steven David Shorthose, 40, melafazkan talak satu dengan kebenaran mahkamah terhadap Maya, 31.


“Saya hanya boleh sahkan mereka sudah bercerai talak satu petang ini (semalam),” kata sumber terdekat pasangan itu yang tidak mahu namanya disiarkan.

Pasangan itu diijabkabulkan pada 14 Ogos 2008 di Villa Corte de Lago, Itali dan pada 7 Julai lalu, Mahkamah Rendah Syariah mengesahkan pernikahan mereka.

Peguam syarie Maya, Nor Husniah Hussin ketika itu dilaporkan media berkata Maya tidak didenda dan pasangan itu cuba menyelesaikan kes merkea secara baik.

Bagaimanapun, Maya mahu pun suaminya membisu dan enggan mengulas berhubung kes mereka apabila ditanya wartawan sebaik keluar dari mahkamah.

Bagaimanapun, Muhammad Ali sempat memberitahu dia sedia menerima sebarang kemungkinan yang dilakukan Maya selepas ini.

Maya diasak pelbagai soalan tetapi dengan tenang menjelaskan dia tidak dapat memberikan sebarang komen kerana masih tidak bersedia sambil memohon maaf kepada media yang hadir.

“Macam biasa saya tidak bersedia memberikan sebarang komen. Minta maaf sangat lebih baik saya tutup mulut,” katanya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...