Monday, September 27, 2010

Rozita pernah anggap berita kehilangan Sosilawati gimi

2010/09/27


Rozita Ibrahim
IPOH: Pengasas produk kecantikan dan kesihatan, Sendayu Tinggi, Rozita Ibrahim pernah menganggap berita kehilangan Datuk Sosilawati Lawiya sekadar gurauan dan gimik terbaru daripada jutawan kosmetik itu.

"Ketika kehilangannya terpapar di akhbar baru-baru ini, saya ingat dia (Sosilawati) main-main dan menganggap ia gimik terbaru daripada Wati kerana sepanjang mengenalinya, dia adalah seorang yang suka menarik perhatian ramai.
"Tidak logik dia pergi ke Banting dan tidak pulang sedangkan jarak tempat itu dengan kediamannya dekat saja. Namun, pada ketika itu, saya berdoa agar tiada perkara buruk berlaku pada Wati," katanya ketika ditemui Berita Harian selepas majlis pelancaran kedai pertama Sendayu Tinggi di sini, kelmarin.
Beliau yang menyifatkan Sosilawati sebagai ikon komestik dan seorang bersemangat tinggi berkata, selepas berita kehilangan Sosilawati tersebar dalam media dan disahkan keluarga rakannya itu, beliau dapat berasakan sesuatu serius berlaku dan Sosilawati berada dalam keadaan bahaya.

"Dalam tempoh kehilangan Wati, dua kali saya termimpi arwah datang kepada saya dengan suara sayu memberitahu pinggangnya sakit. Sebaik ditanya mengapa sakit...dia terus menghilangkan diri.

"Saya tertanya-tanya dengan mimpi itu dan kebiasaannya jika membabitkan pinggang dan tulang belakang, kemungkinan besar orang itu berada dalam kesusahan atau kesakitan. Bagaimanapun, ia hanya mimpi kerana Allah saja Maha Mengetahui ke atas semua yang berlaku,"
katanya mengagumi Sosilawati sebagai seorang yang sangat pemurah, baik hati dan suka berkawan.

"Kali terakhir kami bertemu pada April lalu ketika saya menjemputnya untuk menghadiri satu majlis ilmu di kediaman saya," katanya.

http://www.bharian.com.my/bharian/articles/RozitapernahanggapberitakehilanganSosilawatigimik/Article/index_html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...