Friday, March 25, 2011

Sedih, hiba teringat arwah ibu

KUALA LUMPUR: Walaupun kehilangan ibunya sejak setahun lalu, ia tidak melunturkan semangat pelajar cemerlang, Nur Farahhuda Zainal Abidin, 17, (gambar) untuk mencatat keputusan 9A dalam peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2010, yang diumumkan semalam.

Berkat usaha gigih tidak mengenal jemu mengulangkaji pelajaran, pelajar Sekolah Menengah Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah (SMSSAAS), Shah Alam itu, akhirnya mencapai impiannya mendapat semua A dalam subjek yang diambil.


Bagaimanapun, anak bongsu daripada empat beradik itu, berkata kegembiraannya mendapat keputusan cemerlang tetap tidak dapat membendung perasaan sedih dan hiba apabila teringatkan arwah ibunya yang sangat mementingkan disiplin dan pelajaran.

“Saya gembira mendapat keputusan ini dan tidak pernah mengharapkan sebarang hadiah, hanya mahu berjaya dalam pelajaran seterusnya mencapai cita-cita menjadi pakar perubatan.


“Dalam mencapai keputusan cemerlang, bukan saja saya akan memberi tumpuan penuh ketika cikgu mengajar, saya juga akan mengulangkaji di perpustakaan negeri setiap Sabtu dan Ahad,” katanya, semalam.


http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Sedih_hibateringatarwahibu/Article/index_html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...