Monday, September 5, 2011

Takziah buat keluarga Allahyarham Noramfaizul








Harakahdaily

KUALA LUMPUR, 5 Sept: Pakatan Rakyat ingin memanjangkan ucapan setinggi takziah beserta simpati kepada keluarga Allahyarham Noramfaizul Mohd Nor yang terkorban semasa menjalankan tugasan di Mogadishu, Somalia.

“Pemergian arwah di usia yang muda selaku anak lelaki sulung keluarga, lantas meninggalkan seorang balu dan dua orang cahaya mata sememangnya amat menyayat hati semua warga Malaysia,” ujarnya Dr Mohd Hatta Md Ramli (PAS), Liew Chin Tong (DAP) dan Nurul Izzah Anwar (PKR) di dalam kenyataan bersama, hari ini.

Bagi mereka, warga wartawan dan pengamal media di Malaysia juga telah kehilangan seorang rakan sekerja yang berani dan berdedikasi kepada kerjayanya.

Melihat kepada tragedi itu, mereka juga menggesa supaya langkah-langkah keselamatan yang cukup dan tertib akan dipertimbangkan oleh pihak-pihak yang bertanggungjawab untuk mengelakkan daripada berlakunya tragedi sedemikian rupa.

Bagaimanapun pun, mereka berharap agar pihak-pihak yang bertanggungjawab akan memastikan bahawa soalan-soalan yang ditimbulkan ramai akan dijawab dengan tulus demi menampilkan kebenaran.

“Dalam sementara itu, kami berdoa supaya keluarga arwah akan diberikan kekuatan dan kesabaran tatkala menempuhi masa yang mencabar dan penuh hiba ini.

“Semoga Tuhan mencucuri rahmat ke atas rohnya dan semoga arwah ditempatkan bersama golongan orang-orang yang soleh,” ujar mereka lagi.


http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/5235-takziah-buat-keluarga-allahyarham-noramfaizul

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...