Monday, October 6, 2008

Anggota polis lepaskan tembakan dirawat


KUANTAN - Anggota polis yang melepaskan 58 das tembakan ke udara tanpa sebab di Kampung Selendang dekat Padang Tengku, Kuala Lipis, kelmarin kini dirawat di Jabatan Psikiatri Hospital Lipis.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Pahang, Asisten Komisioner T.Narenasegaran berkata, anggota polis berumur 22 tahun yang berasal dari Kelantan itu sedang menjalani pemeriksaan atas kebarangkalian mengalami masalah tekanan mental.

"Dia mungkin mengalami tekanan perasaan dan melepaskan tembakan di kawasan sunyi untuk meredakan tekanan yang dialami.

"Dia masih dirawat di Hospital Lipis sebelum polis menjalankan siasatan mengikut Seksyen 39 Akta Senjata Api 1960 kerana melepaskan tembakan tanpa sebab," ujarnya semasa dihubungi semalam.

Mengulas lanjut, menurut Narenasegaran, difahamkan sebelum kejadian anggota polis terbabit itu dalam perjalanan dari Negeri Sembilan menuju ke kampungnya di Kelantan.

Bagaimanapun, beliau memberitahu, sampai di kawasan itu, anggota polis yang masih bujang itu singgah di satu kawasan kubur Islam di Kampung Selendang dekat Kuala Lipis dan mula melepaskan tembakan.

Dalam kejadian pukul 6.30 pagi, pistol yang digunakan dalam tembakan itu adalah milik anggota polis berkanan. Dua daripada tembakan itu terkena keretanya dan ada juga tembakan itu terkena sebuah kereta orang awam.

http://www.kosmo.com.my/03102008

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...