Monday, January 12, 2009

Penuntut IPTA dikurung dan dipukul bekas teman lelaki

Ahad Januari 11, 2009

KUALA LUMPUR: Seorang penuntut institut pengajian tinggi awam hari ini ditahan polis bagi membantu siasatan kes memukul dan mengurung bekas teman wanitanya di sebuah apartmen di Mutiara Damansara, di sini malam tadi.


Seramai enam anggota polis dalam pakaian biasa yang pergi ke apartmen penuntut lelaki yang berumur 25 tahun itu, berjaya memujuknya agar menyerah diri 1 petang ini.


Ketua Polis Daerah Brickfields, ACP Wan Abdul Bari Wan Abdul Talib yang mengesahkan mengenai kejadian itu memberitau Bernama, suspek dan pelajar wanita yang berumur 24 tahun itu telah dibawa ke IPD Brickfields untuk diambil keterangan.


"Kejadian ini akan disiasat mengikut Seksyen 323 iaitu kesalahan membawa kecederaan kepada mangsa. Kita akan lakukan siasatan terperinci," katanya.


Wan Abdul Bari berkata, pihak polis dimaklumkan mengenai kejadian itu oleh rakan pelajar wanita itu yang membuat laporan polis di IPD Brickfields.


Suspek dikatakan merupakan anak angkat seorang bekas menteri.


Difahamkan pelajar wanita yang berasal dari Ipoh itu, telah memutuskan hubungan dengan teman lelakinya itu sejak Julai tahun lepas kerana perselisihan faham, dan semenjak itu mangsa mendakwa dia sering diugut dan dipukul suspek beberapa kali di beberapa lokasi kerana kecewa ditinggalkan.


Seorang rakan kepada mangsa yang dikenali sebagai Faiz berkata, dalam kejadian malam tadi, beliau dan mangsa keluar untuk makan malam, dan sekembali mereka di rumahnya di Bangsar pada pukul 9 malam, suspek yang berada di situ telah memasuki kereta mangsa semasa dia sedang menghidupkan enjin keretanya lalu mengarahkan mangsa untuk terus memandunya keretanya ke tempat lain.


"Pada mulanya saya sangka lelaki itu ingin bertemu rakan saya itu. Tetapi setelah mereka tidak muncul-muncul selepas beberapa jam, saya cuba menghubungi rakan saya dan rakanrakannya lain tetapi gagal," katanya kepada Bernama.


Tiba-tiba pada pukul 9 pagi ini, Faiz berkata beliau menerima satu pesanan khidmat ringkas (SMs) daripada rakannya itu meminta bantuan.


Beliau kemudian membuat laporan ke IPD Brickfields.


Difahamkan wanita tersebut cedera di kepala, muka dan tangan dipercayai dipukul suspek. BERNAMA

http://www1.mstar.com.my/cerita.asp?file=/2009/1/11/mstar_berita/20090111204300&sec=mstar_berita

1 comment:

han said...

apa salahnya beritahu siapa bapa budak lelaki itu ?

kalau menteri BN, cuba jugab disooknya. nak bagitau nama pun tak boleh.

kalau anak MP pakatan rakyat, habiss la segala nama bapak, nama mak, nama uncle, no IC, dan segala macam details lagi...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...