Sunday, February 1, 2009

Buntu cari petunjuk dari bilik Syuhada


Oleh SUHANA MD. YUSOP
suhana.yusop@kosmo.com.my




DUA orang saudara Syuhada mengemaskan barangan milik gadis itu di asramanya di UIAM Gombak, semalam.

--------------------------------------------------------------------------------



GOMBAK - Hasrat keluarga Nur Syuhada (gambar kecil), 23, untuk mendapatkan petunjuk mengenai kehilangan gadis itu melalui barang-barang di dalam biliknya di kampus Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) tidak kesampaian apabila mereka gagal menemui sebarang bukti.

Bapanya, Naina Mohamad, 55, yang jelas kecewa tetapi bertekad untuk terus mencari anak keempatnya itu kerana yakin gadis itu masih berada di kawasan Lembah Klang.

"Ingatkan hari ini (semalam) datang ke UIAM bolehlah dapat apa-apa petunjuk seperti alamat, gambar Rauf (kekasih Syuhada) atau apa-apa saja yang boleh membawa anak saya pulang tetapi tiada pula petanda yang ditinggalkan.

"Malah pakaiannya pun tinggal sedikit, mungkin dia membawa bersama barang-barang dan buku-bukunya seolah-olah bersedia untuk lari," katanya ketika ditemui di sini, semalam.

Sebelum itu, Naina dan beberapa sanak saudaranya bertemu dengan Timbalan Rektor Bahagian Hal Ehwal Pelajar dan Alumni UIAM, Datuk Hamidon Abdul Hamid bagi membincangkan status pengajian Nur Syuhada.

Tinjauan Kosmo! di bilik Nur Syuhada mendapati, ia berada dalam keadaan rapi dan hanya tinggal beberapa pakaian, buku-buku miliknya manakala yang lain dipercayai telah dibawa.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/arkib.asp?y=2009&dt=0130&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_02.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...