Saturday, May 16, 2009

Helah kekasih

Oleh Mohd Jamilul Anbia Md Denin
anbia@hmetro.com.my


SUBANG JAYA: Seorang gadis berusia 16 tahun tidak menyangka pelawaan seorang rakan baiknya yang bersungguh-sungguh ingin mengajarnya bermain gitar di rumah bertukar menjadi tragedi apabila dia diperkosa.

Difahamkan, suspek yang bekerja di sebuah restoran makanan segera turut menggunakan taktik memberi minuman yang dicampurkan dengan pil khayal terlebih dahulu untuk menjerat mangsa.

Sumber polis berkata, dalam kejadian Jumaat lalu, mangsa yang tinggal di sebuah pangsapuri berhampiran pusat beli-belah South City Plaza, Sri Kembangan, terlebih dahulu diajak keluar makan oleh suspek yang berusia 19 tahun.

Suspek yang juga warga Nepal sudah sekian lama berkenalan dengan mangsa yang merupakan warga tempatan selain tinggal di pangsapuri berdekatan.

Katanya, sejurus selesai menjamu selera, suspek mempelawa mangsa supaya datang ke rumahnya dengan alasan untuk belajar bermain gitar.

“Mangsa yang tidak mengesyaki apa-apa kemudian mengikut lelaki berkenaan pulang ke rumah. Pada masa sama mangsa yang sebelum itu diberikan minuman oleh suspek tiba-tiba berasa khayal sebelum tidak sedarkan diri.

“Sebaik terjaga beberapa jam kemudian mangsa terkejut apabila mendapati dia dalam keadaan telanjang bulat manakala suspek sudah menghilangkan diri,”
katanya.

Mangsa yang menyedari diperkosa ketika pengsan membuat laporan di Balai Polis Sri Kembangan di sini, kelmarin.

“Polis yang menerima laporan segera menjalankan siasatan sebelum menahan suspek yang ketika itu sedang bekerja di restoran makanan segera,” katanya.

http://www.hmetro.com.my/Current_News/myMetro/Friday/Setempat/20090515085317/Article/index_html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...