Sunday, July 26, 2009

Giliran Politeknik Dungun ditutup


SAIFULLAH (kanan) bersama pelajar yang menunggu untuk pulang setelah Politeknik Sultan Mizan Zainal Abidin, Dungun ditutup semalam.


DUNGUN - Kira-kira 1,200 pelajar baru dan 450 kakitangan Politeknik Sultan Mizan Zainal Abidin di sini mendapat cuti kecemasan selama lapan hari sehingga 1 Ogos ini bermula semalam apabila empat pelajarnya disahkan dijangkiti selesema babi (H1N1).

Timbalan Pengarah Akademiknya, Saifullah Musa memberitahu, cuti itu diberikan selepas pihaknya mendapat arahan supaya berbuat demikian daripada Jabatan Kesihatan Negeri bagi mencegah penularan wabak tersebut.

Katanya, lima pelajar di politeknik itu mengalami demam dan tanda-tanda dijangkiti H1N1 semalam sebelum diberi rawatan di hospital berdekatan. Empat daripada mereka disahkan dijangkiti wabak itu.

"Ekoran itu, kita telah membuat pengumuman malam tadi (semalam) untuk menutup politeknik ini dan pelajar mula meninggalkan kampus sejak pukul 6 pagi.

"Pihak Politeknik Sultan Mizan Zainal Abidin telah mengarahkan semua pelajar, pengajar dan kakitangan supaya tidak berada di kawasan kampus dalam tempoh tersebut," katanya di sini semalam.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2009&dt=0726&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_01.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...