Sunday, July 26, 2009

Rakan artis rasai kehilangan Yasmin


RAKAN-RAKAN artis yang berada di hospital sebaik mendapat tahu tentang kematian Yasmin melahirkan rasa sedih dengan pemergian pengarah tersohor itu.

Fatimah Abu Bakar

"Dalam dunia ini mungkin ada ramai insan yang hebat-hebat, Yasmin adalah salah seorang daripada mereka. Dia bukanlah seorang yang jenis mengambil mudah dengan kerjanya kerana dia seorang yang berbakat. Dia mempunyai semangat yang tinggi dan visinya yang tersendiri sampaikan kita pun tak faham.

"Kerana itulah ramai orang yang salah anggap dengan diri Yasmin. Tetapi dia sedikitpun tidak pernah berniat jahat. Semua filem-filem arahannya berkisahkan kemaafan dan cinta kerana Yasmin sendiri dibesarkan oleh keluarganya dengan penuh kasih sayang.

Engku Emran

"Ini merupakan satu kehilangan yang besar bukan sahaja pada industri kita, malah juga pada negara. Filem-filem Yasmin juga ditonton oleh semua golongan kaum dan setiap filem dia pasti berkaitan dengan kaum-kaum yang berbeza.

"Kerana itulah sentuhan Yasmin begitu berbeza jika dibandingkan dengan pengarah-pengarah filem yang lain. Kita kehilangan seseorang yang sangat hebat, pintar dan seorang pengarah yang kreatif.

Aznil Hj Nawawi

"Saya sentiasa mengagumi hasil kerjanya(Yasmin) tetapi tidak pernah berpeluang untuk bekerja bersamanya. Yasmin bijak untuk menarik minat rakyat Malaysia yang berbilang kaum ini melalui filem serta iklan yang dihasilkannya. Kali terakhir saya bertemu Yasmin ketika dia datang ke studio Radio Era untuk mempromosikan filemnya yang berjudul 'Talentime'.

"Sebelum saya menerima SMS mengenai pemergiannya, saya sudahpun merancang untuk pergi melawatnya, saya merasakan ada sesuatu yang tidak kena seolah-olah menyuruh saya untuk melawatnya. Tetapi sayangnya Yasmin telah pun pergi meninggalkan kita.

Dafi

"Saya pernah bekerja dengannya dua kali, untuk pengiklanan Silky dan Earth Hour. Kita semua kehilangan seseorang yang sangat berbakat. Saya benar-benar berasa sedih kerana Yasmin seorang yang cukup istimewa. Saya bertuah dapat mengenalinya.

http://www.mstar.com.my/hiburan/cerita.asp?file=/2009/7/26/mstar_hiburan/20090726022223&sec=mstar_hiburan

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...