Friday, September 18, 2009

Pertemuan sengsara

Oleh Abdullah Wahab
abwahab@hmetro.com.my


SHAH ALAM: Dia baru pertama kali bertemu dengan kekasihnya, namun bernasib malang apabila dibawa ke rumah kosong, di Taman Sri Muda, sebelum dipaksa melakukan hubungan seks.

Mangsa seorang jurujual mendakwa dirogol lelaki terbabit pada 8 September lalu sebelum dia membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Shah Alam, kelmarin berhubung kejadian itu.


Sebelum insiden, mangsa dikatakan mengenali lelaki itu sejak beberapa bulan lalu menerusi menerusi telefon sebelum dia bersama rakannya ke ibu kota bagi mengadakan pertemuan dengan lelaki itu.

Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Noor Azam Jamaludin, berkata mangsa yang juga remaja bawah umur mendakwa mengadakan pertemuan dengan lelaki terbabit kira-kira jam 9 pagi sebelum bersiar-siar di ibu kota.

Menurutnya, kira-kira dua jam selepas berjumpa, mangsa berpecah dengan rakannya sebelum dia mengikut teman barunya itu menaiki bas ke Shah Alam kononnya untuk melihat rumah.

Bagaimanapun sebaik tiba di Taman Sri Muda, mangsa dibawa ke rumah kosong sebelum dipaksa melakukan hubungan seks.

“Selepas kejadian itu, mangsa dihantar pulang ke ibu kota oleh lelaki terbabit sebelum mereka membawa haluan masing-masing,”
katanya.

Difahamkan selepas melakukan perbuatan itu, mangsa dan lelaki terbabit sempat mandi bersama sebelum mereka pulang ke ibu kota.

Noor Azam berkata, sebaik laporan polis dibuat, pihaknya mengesan seorang lelaki berusia lewat 20-an bagi membantu siasatan berhubung kejadian itu.

“Suspek sudah dikenal pasti dan akan ditahan dalam tempoh terdekat,” katanya.

“Nasihat saya kepada orang ramai terutama remaja supaya berhati-hati dan tidak mudah percaya kepada lelaki yang baru dikenali,” katanya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...