Thursday, February 4, 2010

Anggota polis disyaki samun pelajar

2010/02/03

SUBANG JAYA: Seorang anggota polis berpangkat Lans Koperal ditahan kerana disyaki menyamun empat pelajar wanita sebuah universiti swasta di kawasan Bestari Jaya, Batang Berjuntai, lewat malam tadi.

Ketua Polis Selangor Datuk Khalid Abu Bakar berkata anggota polis berusia 26 tahun itu disyaki menyamun wang tunai dan telefon bimbit -pelajar berkenaan, bersama dengan seorang lagi rakannya yang berusia lingkungan 20-an.

Beliau berkata dalam kejadian kira-kira 12.30 tengah malam tadi, anggota polis dari Balai Polis Shah Alam bersama rakannya itu dipercayai mengekori kereta yang dinaiki empat pelajar berkenaan selepas menahan dan menyamun mereka.

"Keempat-empat pelajar wanita itu kemudiannya membuat laporan polis, dan tindakan pantas polis berjaya membawa kepada penangkapan kedua-dua suspek itu berhampiran dengan tempat kejadian," katanya kepada pemberita selepas melancarkan mesyuarat exco Persatuan Keselamatan Profesional Asia (APSA) 2010 di sini, hari ini.

Khalid berkata polis berjaya menemui beberapa telefon bimbit serta wang tunai yang dianggar bernilai lebih RM100, dan menurutnya polis akan mendapatkan perintah reman bagi menahan kedua-dua suspek hari ini.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...