Tuesday, April 27, 2010

Ragut nyawa teman wanita

Oleh Hadzlihady Hassan dan Sarah Zulkifli

2010/04/27

AMPANG: Hanya kerana cemburu, seorang lelaki sanggup bertindak di luar batasan dengan menikam teman wanitanya sendiri sebelum mayatnya ditemui dalam sebuah bilik di Kondominium Pandan Height, di sini, awal pagi semalam.

Tindakan lelaki terbabit dianggap kejam kerana dia turut menekup mulut mangsa bagi mengelakkannya menjerit selain dikatakan puas apabila melihat teman wanitanya itu meronta dan maut di depan matanya.


Malah, sejurus teman wanitanya itu menemui ajal, lelaki terbabit turut cuba menamatkan riwayat hidupnya sendiri dengan meneguk racun anai-anai yang dikatakan sudah disediakannya sebelum kejadian.


Difahamkan, kejadian malang itu berlaku jam 12.15 tengah malam selepas ibu lelaki terbabit mula curiga kerana panggilan telefonnya tidak dijawab lalu berkunjung ke rumah disewa teman wanita anaknya itu.


Namun, sejurus sampai di sana, dia curiga apabila pintu bilik utama yang diketuk berulang kali tidak dibuka lalu memaklumkannya kepada pengawal keselamatan kerana bimbang berlaku perkara buruk.


Pengawal keselamatan yang turut bimbang dengan keadaan itu bertindak menghubungi bomba yang kemudian datang ke rumah berkenaan dan terpaksa memecahkan pintu bilik terbabit.


Sebaik pintu dibuka, mereka terkejut apabila mendapati seorang wanita yang berlumuran darah terkujur kaku di atas katil manakala teman lelakinya pula berada bersebelahan dalam keadaan nyawa-nyawa ikan dengan mulut berbuih kerana dipercayai meneguk racun serangga selain kecederaan di badan.


Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Abd Jalil Hassan berkata, lelaki terbabit berusia 26 tahun dan bekerja sebagai tukang kayu, mempunyai dua anak berusia empat dan tujuh tahun hasil perkahwinannya sebelum ini.


“Mayat mangsa dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk bedah siasat manakala lelaki terbabit yang masih kritikal berada di Hospital Ampang.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Ragutnyawatemanwanita/Article

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...