Tuesday, May 4, 2010

Ayah angau pucuk muda

Oleh Ahmad Tajol Ansar Ibrahim
ahmadtajol@hmetro.com.my
2010/05/04

KUALA LUMPUR: Seorang lelaki warga emas yang menghilangkan diri dari rumah keluarganya di Klang, Selangor, sejak beberapa minggu lalu, dipercayai dilamun cinta sebelum membuat keputusan nekad mengikuti seorang wanita warga Indonesia pulang ke negara asalnya.

Malah, lelaki berusia 60 tahun yang masih beristeri dan bekerja sebagai pengawal keselamatan itu, sanggup menjual keretanya semata-mata untuk mendapatkan wang bagi membiayai tambang bot perjalanan ke Indonesia.


Kehilangan lelaki terbabit bersama wanita warga Indonesia berkenaan didedahkan seorang anak warga emas itu yang hanya ingin dikenali sebagai Khairul, 30-an.


Dia mendakwa kehilangan bapanya sejak beberapa minggu lalu berkait rapat dengan wanita asing terbabit yang sebelum ini dilihat agak mesra dengan mangsa.


“Sebelum perkenalan bapa dengan wanita berusia 30 tahun itu, kami sekeluarga baik dan langsung tidak mempunyai sebarang masalah. Bagaimanapun, bapa mula berubah selepas berkenalan dengan wanita terbabit.


“Ada ahli keluarga pernah terserempak wanita terbabit bersama bapa dan pernah menasihati bapa berhati-hati supaya tidak terjerat pujuk rayu warga Indonesia itu.


“Kami sekeluarga tidak menolak kemungkinan wanita terbabit menggunakan ilmu hitam berikutan bapa sebelum ini tidak pernah bertindak sedemikian, malah tidak pernah membelakangi keluarga sekiranya timbul sebarang masalah.


“Ketika dilihat kali terakhir sebelum menghilangkan diri, bapa menaiki Proton Wira warna ungu, namun tidak diketahui ke mana destinasi ditujuinya,” katanya.


Bagaimanapun, tidak lama kemudian seorang ahli keluarganya menerima SMS daripada warga emas itu yang mengatakan dia sudah berhenti kerja.

Malah, menerusi SMS berkenaan, lelaki berkenaan meminta ahli keluarga jangan mencarinya berikutan dia nekad mahu ke Indonesia dengan menaiki bot.


Ahli keluarga warga emas itu membuat laporan di Balai Polis Kapar, Klang, berhubung kehilangannya malah sehingga kini, usaha mengesan lelaki itu melalui pelbagai cara seakan-akan menemui jalan buntu.


“Kami bimbang bapa sudah menjual kenderaan berkenaan dan dibimbangi digunakan individu lain bagi tujuan jahat.


“Mana-mana individu yang mempunyai sebarang maklumat berhubung kehilangan bapa saya boleh menghubungi balai polis berhampiran bagi penyaluran maklumat,”
katanya.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Ayahangaupucukmuda/Article

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...