Wednesday, May 12, 2010

Jumpa Rahayu meracau

Oleh Raja Noraina Raja Rahim
am@hmetro.com.my
2010/05/11

BANGI: Sehari selepas berita kehilangannya disiarkan akhbar ini, Siti Rahayu Mohd Shamsudin, 14, ditemui selepas seorang penduduk menghubungi keluarga berkenaan mendakwa melihat remaja itu berada di sebuah rumah di Sungai Tangkas, Bangi.

Ibu dan bapa saudara Siti Rahayu ditemani tiga anggota polis pergi ke rumah berkenaan dan menemuinya dalam keadaan meracau-racau selain menjerit dan memarahi ibunya.


Rohana Abdul Rahim (gambar), 38, berkata, ketika tiba di rumah itu, dia melihat seorang remaja lelaki melarikan diri dengan hanya berseluar pendek dan terdapat seorang lagi lelaki dipercayai ayah remaja itu yang kemudiannya ditahan polis untuk membantu siasatan kehilangan anaknya.


“Saya bergegas ke sana selepas mendapat panggilan daripada seorang penduduk yang tinggal berhampiran rumah terbabit apabila membaca berita kehilangan anak saya di Harian Metro semalam,” katanya ketika ditemui di Ibu Pejabat Polis Daerah Kajang, semalam.


Bagaimanapun, dia terkejut apabila melihat keadaan anaknya menjerit dan meronta, tetapi dengan bantuan polis, anaknya berjaya dibawa pulang dan mula tenang serta menceritakan apa yang berlaku selepas beredar tiga kilometer dari rumah berkenaan.


“Rahayu memberitahu saya, dia seolah-olah lupa diri dan tidak tahu mengapa menghilangkan diri begitu lama,” katanya.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/JumpaRahayumeracau/Article

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...