Monday, June 28, 2010

Mustapha Maarof dikenang


MUSTAFA MAAROF menerima Anugerah Tokoh Perfileman Finas daripada Joseph Salang sambil diperhatikan Mohd. Mahyidin Mustakim.


BAKAT yang dimiliki Datuk Mustapha Maarof sememangnya tidak dapat disangkal lagi oleh semua penggiat seni tanah air sejak dia menjerumuskan diri dalam industri seni kira setengah abad yang lalu.

Pemilik nama sebenar Mustapha Azhari Maarof yang kini berusia 75 tahun itu telah dipilih untuk menerima Anugerah Tokoh Perfileman Finas pada tahun ini.

Anugerah yang disampaikan pada Malam Penghargaan Industri Filem 2010 itu berlangsung di Dataran Karyawan Finas, Hulu Kelang, Selangor baru-baru ini.

Menurut Mustapha, anugerah yang diterima itu akan membuatkan dirinya lebih bertanggungjawab demi memartabatkan industri. Beliau memberitahu, impak daripada anugerah tersebut, beliau bakal memikul jawatan-jawatan yang diamanahkan dengan lebih baik lagi selepas ini.


MUSTAPHA MAAROF


"Saya tidak pernah mimpi pun untuk mendapatkan anugerah seumpama ini. Saya mahu ucapkan jutaan terima kasih kepada Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim kerana mewujudkan Hari Seniman yang jatuh pada 29 Mei setiap tahun," katanya ketika ditemui selepas usai majlis.

Anugerah tersebut disampaikan oleh Timbalan Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Joseph Salang. Turut hadir dalam majlis itu ialah Ketua Pengarah Finas, Mohd. Mahyidin Mustakim. - AFIFI HAFIZ MOHD. NOR

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2010&dt=0628&pub=Kosmo&sec=Hiburan&pg=hi_03.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...