Wednesday, August 4, 2010

Lelaki cemburu ugut sembelih isteri

2010/08/04

AMPANG: Akibat cemburu, seorang lelaki tergamak mengugut menyembelih isterinya sendiri selepas wanita terbabit enggan menjawab segala pertanyaannya ketika berada di rumah mereka di Taman Putra, di sini.

Dalam kejadian kira-kira jam 10 pagi Jumaat lalu, pasangan terbabit mulanya bertengkar dan si suami yang berang terus mengambil pisau di dapur sebelum menerpa ke arah isterinya.


Menurut sumber polis, suami mangsa mengacukan pisau ke leher isterinya dan memaksa mangsa menjawab segala pertanyaannya.


“Selepas mendapat jawapan dimahukan, lelaki berkenan menyimpan kembali pisau digunakan itu sebelum beredar keluar dari rumah,” katanya.


Menurutnya, kira-kira jam 9 malam, pasangan berkenaan sekali lagi bertengkar dan suaminya dikatakan tidak berpuas hati selepas keluarga mangsa berada di rumah mereka.


“Kali ini, suaminya memberi amaran dan mengugut mencederakan mangsa selepas keluarga wanita itu pulang.


“Berikutan itu, mangsa yang takut keselamatannya dan juga anak terancam membuat laporan polis berhubung ugutan dibuat suaminya itu,”
katanya.


Menurut sumber, setakat ini mangsa beberapa kali membuat aduan polis berhubung sikap cemburu suaminya selain menjadi mangsa keganasan rumah tangga.


“Wanita berusia 30-an itu bekerja sebagai jururawat dan suaminya yang kuat cemburu dan panas baran sebelum ini pernah membuat kecoh di tempat isterinya bekerja.


“Malah, wanita terbabit mendakwa sebelum ini rumahnya pernah diceroboh dan dia mengesyaki perbuatan itu dilakukan suaminya sendiri namun enggan membuat laporan polis,”
katanya.


Menurutnya, mangsa juga pernah menarik kembali laporan polis dibuatnya kerana dikatakan tidak sanggup melihat suaminya ditahan bagaimanapun kejadian kali ini membuatkan hatinya benar-benar terguris dan bimbang lelaki terbabit bertindak di luar dugaan.

“Berikutan aduan itu, polis menahan suami mangsa dan selepas siasatan serta keterangannya diambil, lelaki terbabit dibebaskan dengan jaminan polis,” katanya.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Lelakicemburuugutsembelihisteri/Article

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...