Friday, September 24, 2010

Helah pergi beraya

Oleh Nazarali Saeril

2010/09/24

JOHOR BAHRU: Seorang remaja perempuan berumur 14 tahun menggunakan taktik pergi beraya di rumah rakannya di sekitar bandar raya ini sebelum ‘lesap’ bersama rakan lelakinya pada kira-kira jam 1 tengah hari 15 September lalu.

Melisa Natasha Mohamad Nassir dikatakan melarikan diri bersama remaja berumur 17 tahun dikenali sebagai Amirul, sehelai sepinggang dan hingga kini gagal dihubungi.

Ibu remaja perempuan itu, Hasimah Ujang, 45, dari Taman Universiti di sini, berkata pada hari kejadian, anaknya meminta izin daripada suaminya untuk keluar berhari raya bersama Amirul.


“Melisa baru pulang dari Singapura selepas beraya dengan neneknya di sana. Dia mengatakan mahu beraya ke rumah rakan dengan membonceng motosikal Amirul. “Ketika itu pula, saya di Melaka bersama lima anak. Petang hari kejadian, kami kembali dari Melaka dan menunggunya hingga ke tengah malam tetapi dia tidak pulang,” katanya, semalam.


Hasimah mengatakan Melisa yang juga anak keempat daripada enam beradik tidak mempunyai telefon bimbit dan menerusi rakan anaknya, dia berjaya menghubungi Amirul tetapi remaja lelaki terbabit enggan memberi kerjasama.


Katanya, Amirul terus mematikan telefon bimbitnya apabila ditanya berkaitan Melisa dan ia menambah kebimbangan mereka.


“Sudah sembilan hari Melisa hilang dan ini kali pertama dia keluar dan terus tidak menghubungi keluarga,” katanya. Sebelum ini, paling lewat pun dia akan pulang ke rumah sekitar jam 9 malam dan kami kenal dengan rakannya.


“Kami ada bertemu dengan keluarga Amirul dan mereka mengatakan Melisa pernah tidur di sana. Mereka turut mengatakan gagal menghubungi anak lelaki mereka hingga kini,” katanya.


Hasimah menggesa Melisa segera kembali ke pangkuan keluarga dan bersedia untuk melupakan kisah hitam terbabit demi masa depan anaknya itu.


Tambah merunsingkan beliau, Melisa bakal menduduki peperiksaan Penilaian Menengah Rendah (PMR) hujung tahun ini.


Difahamkan Amirul yang berusia 17 tahun sudah tidak bersekolah dan Hasimah mengatakan dia tidak pernah mengenali remaja terbabit.

Satu laporan polis juga sudah dibuat di Balai Polis Taman Universiti sehari selepas kejadian dan orang ramai yang mempunyai maklumat berkaitan Melisa diminta menghubunginya di talian 012-2103348 atau balai polis berhampiran.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Helahpergiberaya/Article

1 comment:

miss_fz said...
This comment has been removed by the author.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...