Friday, September 24, 2010

Pekerja setia dalang kehilangan 12 TV LCD

2010/09/24

KAJANG: Kehilangan 12 televisyen skrin paparan cecair (LCD) dari stor sebuah pasar raya terkenal di sini, sejak lima tahun lalu hanya terbongkar selepas dua pekerjanya dikesan melakukan kerja haram itu, kelmarin.

Sebelum itu, penyelia stor berkenaan mula berasa hairan apabila mendapati televisyen LCD di stor berkenaan hilang satu demi satu sejak lima tahun lalu mula membuat siasatan sendiri.

Apa yang mengejutkan, walaupun berlaku kecurian televisyen itu namun tidak mengesyaki ia angkara pekerjanya sendiri. Difahamkan, dua lelaki terbabit dipercayai bijak mencuri televisyen berkenaan tanpa dicekup majikannya. Namun, penyelia terbabit yang melakukan pemeriksaan dengan melihat kamera litar tertutup (CCTV) dalam stor berkenaan terkejut apabila mendapati pekerja setianya membawa keluar televisyen itu dipercayai untuk dijual dengan harga murah.


Ketua Polis Kajang, Asisten Komisioner Sakaruddin Che Mood berkata, satu laporan polis dibuat penyelia terbabit sebelum polis menahan seorang lelaki berusia 25 tahun untuk siasatan lanjut.


Menurutnya, suspek yang berasal dari bandar ini dipercayai mencuri televisyen terbabit apabila mendapat permintaan daripada pelanggan yang mahukan harga murah. “Kami masih menyoal siasat suspek dan kini mengesan seorang lagi rakannya untuk membantu siasatan mengenai kes kecurian itu,” katanya. Kes disiasat mengikut Seksyen 381 Kanun Keseksaan.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Pekerjasetiadalangkehilangan12TVLCD/Article

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...