Tuesday, September 21, 2010

Mayat ditemui tanpa telinga

2010/09/21

HULU SELANGOR: Perbalahan berhubung isu teman wanita dipercayai menjadi punca remaja lelaki dibunuh dalam keadaan kejam apabila kedua-dua telinga, jari telunjuk dan ibu jari tangan mangsa putus akibat ditetak dengan parang.

Mangsa disyaki diserang sekumpulan lelaki dikenali kemudian dicampak ke dalam lombong di padang golf di Serendah, di sini, Khamis lalu.

Ketua Polis Hulu Selangor, Superintendan Norel Azmi Yahya Affandi berkata, bapa tiri mangsa sebelum itu membuat laporan polis pada Selasa lalu selepas mendapati mangsa tidak pulang ke rumah.


Katanya, lelaki terbabit membuat laporan polis kira-kira jam 8.30 malam apabila mendapati anak tirinya tidak pulang dan gagal dihubungi selepas keluar rumah bersendirian. “Berdasarkan laporan dibuat itu, mangsa berusia 18 tahun dikatakan memakai baju-T berkolar hitam tertera perkataan ‘Club Chelsea’ dan seluar jeans berwarna biru.


“Selepas tiga hari dilaporkan hilang, polis dimaklumkan orang awam yang menemui mayat lelaki di dalam lombong,”
katanya, Menurutnya, siasatan polis mendapati mangsa remaja dilaporkan hilang Selasa lalu berikutan pakaian dipakai menyamai gambaran diberikan bapa tirinya.


“Keadaan mayat mangsa mengerikan apabila kedua-dua telinga, jari telunjuk dan ibu jari tangan kirinya putus sama sekali. Mangsa dipercayai diserang dengan senjata tajam sekumpulan penyerang yang berniat membunuhnya.


Selain itu, katanya, siku tangan kiri, mulut dan muka mangsa ditetak, manakala pinggang ditikam dipercayai menggunakan senjata tajam.


Beliau berkata, polis menemui kesan bukti darah, kulit kepala bersama rambut dan subang kira-kira 50 meter dari tempat mayatnya ditemui.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Mayatditemuitanpatelinga/Article

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...