Wednesday, September 8, 2010

Rayuan menjelang hari raya


YATEMI menangis setiap kali ditanya mengenai Sosilawati ketika ditemui di rumahnya di Batu Pahat semalam.


BATU PAHAT – “Wati tak balik lagi ke? Dah nak raya ni.”Itulah persoalan yang acap kali bermain di bibir Yatemi Abdul Rahman, 80, ibu jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya, 47, yang masih gagal dikesan bersama tiga lelaki lain sejak keluar dari pejabatnya di Jalan Raja Bot, Kampung Baru, Kuala Lumpur pada 30 Ogos lalu.

Adik ipar mangsa, Azizah Ahmad, 37, berkata, ibu mertuanya yang sudah ingat-ingat lupa itu sering menangis setiap kali teringatkan Sosilawati yang setiap tahun tidak pernah ketinggalan pulang menyambut Hari Raya Aidilfitri di sini.

Katanya, sudah menjadi amalan Sosilawati untuk membungkus kuih raya buat 10 adik beradiknya di sini seminggu sebelum raya.

“Apabila dia pulang beberapa hari sebelum raya, dia akan membawa kami ke pekan Batu Pahat untuk membeli baju raya. Ibu juga dapat apa yang kami dapat dan kadang-kadang lebih lagi.

“Walaupun ibu (Yatemi) tahu Sosilawati kini hilang entah ke mana, dia sering terlupa dan kembali bertanyakan soalan yang sama kepada kami sebelum menangis,” ceritanya ketika ditemui di kediamannya di Kampung Seri Menanti, Seri Medan di sini semalam.BATU PAHAT - "Wati tak balik lagi ke? Dah nak raya ni."

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2010&dt=0908&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_02.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...