Wednesday, November 26, 2008

Bomoh didakwa cabul pakar kecantikan


KAMARUL ZAMAN diiringi polis ketika didakwa di Mahkamah Sesyen Shah Alam, semalam atas tuduhan melakukan kesalahan seksual ke atas pakar kecantikan.

--------------------------------------------------------------------------------

SHAH ALAM - Seorang pekerja am Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) yang mendakwa dirinya seorang bomoh mengaku tidak bersalah atas tuduhan melakukan kesalahan seksual menggunakan biji tasbih dan jari ke atas seorang pakar kecantikan pada 15 November lalu.

Pengakuan itu dilakukan Kamarul Zaman Abdul Rashid, 44, di hadapan Hakim Wan Mohd. Norisham Wan Yaakob di Mahkamah Sesyen di sini semalam.

Kamarul Zaman didakwa melakukan kesalahan seksual tersebut ketika sedang melakukan 'ritual perubatan' ke atas mangsa berusia 33 tahun yang dikatakan dirasuk makhluk halus.

Perlakuan tanpa kerelaan mangsa itu dilakukan pukul 11.30 pagi, 15 November lalu di rumah tertuduh di Blok G (E Tambahan), Kampung Melayu Sri Kundang, Kuang, Rawang dekat sini.

Tertuduh didakwa mengikut Seksyen 377CA Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 20 tahun dan sebatan jika sabit kesalahan.

Kamarul Zaman sebelum itu telah ditahan pada 19 November lalu iaitu sehari selepas mangsa membuat laporan polis, tiga hari selepas kejadian.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2008&dt=1126&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_05.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...