Monday, March 30, 2009

Dagu rosak keluarkan kolagen


ERIEN menunjukkan kad dan resit pembayaran menyedut lemak di sebuah klinik di Kuala Lumpur baru-baru ini.


KUALA LUMPUR – Belum pun siasatan berhubung kematian seorang ahli perniagaan, Noraini Mohd. Ghazali, 30, ketika mendapat rawatan sedut lemak selesai, seorang lagi mangsa sebuah klinik kecantikan di sini tampil mendedahkan penderitaan yang dihadapi.

Mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Erien, 32, kini bukan sahaja terpaksa menanggung kesakitan dan aib ekoran kecacatan kekal pada dagu tetapi terpaksa menghabiskan lebih RM10,000 bagi merawat semula dagunya.

Kecacatan itu menyebabkan mangsa terpaksa mendapat rawatan susulan di Thailand dan akhirnya kulit dagu Erien terpaksa dipotong kerana seperti memanjang akibat rawatan yang tidak sempurna oleh doktor di sebuah klinik di ibu negara.

Dakwa Erien, doktor klinik tersebut tidak melaksanakan prosedur yang sepatutnya semasa memberi rawatan mengeluarkan kolagen pada 5 Ogos tahun lalu sehingga menyebabkan dagunya memanjang dan membengkak.

“Mereka tidak menerangkan kepada saya terlebih dahulu mengenai risiko pembedahan sehingga akhirnya dagu saya menjadi panjang seperti anak patung dan terpaksa mendapat rawatan di luar negara dengan kos yang mahal.

“Sebelum itu mereka menjanjikan muka saya akan bertambah cantik tetapi akhirnya derita dan malu yang saya dapat sehingga saya terpaksa mengambil cuti sakit selama sebulan yang mana dalam tempoh itu saya tidak mampu bercakap,’’ dakwanya ketika ditemuiKosmo! Ahad semalam.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2009&dt=0329&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_07.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...