Tuesday, June 23, 2009

Kena ragut depan polis

terhadap dirinya kepada dua anggota polis." title="MANGSA...Yong menceritakan kes ragut yang berlaku
terhadap dirinya kepada dua anggota polis." height="241" width="300" border="0">
MANGSA...Yong menceritakan kes ragut yang berlaku
terhadap dirinya kepada dua anggota polis.

SEGAMAT: Seorang ibu yang menyangkakan lelaki bertopeng meragut dompetnya sebagai sebahagian daripada demonstrasi cegah jenayah dalam program komuniti kepolisan di bandar ini, terpaksa berputih mata apabila lelaki terbabit rupa-rupanya penjenayah sebenar.

Yong Ai Sin, 38, yang dalam perjalanan ke keretanya dari tapak program komuniti kepolisan di Kampung Abdullah kira-kira jam 1 tengah hari semalam, tidak menyangka penjenayah terbabit begitu berani meragut walaupun tidak jauh dari situ terdapat ramai pegawai dan anggota polis.

“Saya ingat kes ragut ini sebahagian lawak jenaka dalam program itu kerana penunggang motosikal bertopeng dan kejadian berlaku bersebelahan dewan yang penuh dengan pegawai dan anggota pihak berkuasa.

“Peragut menunggang motosikal Yamaha berwarna gelap terus lesap selepas meragut dompet saya, tetapi nasib baik ketika menarik beg saya, dua anak yang dipimpin tidak terjatuh,”
katanya.

Menceritakan kejadian di Jalan Quek Kai Ki itu, Yong berkata, dia bersama dua anaknya yang berusia enam dan tujuh tahun dalam perjalanan ke kereta yang diletak bersebelahan Dewan Serbaguna Kampung Abdullah di sini, untuk pulang ke rumah.

Menurutnya, dia menghadiri program itu bagi membawa kedua-dua anaknya menyertai pertandingan mewarna selain menyaksikan pelbagai acara diadakan di situ.

Katanya, ketika berjalan ke kereta, dia tidak menyedari seorang lelaki bermotosikal mengekori dan mensasarkan dompet yang dikepit di celah ketiaknya.

“Sebaik meragut dompet saya, lelaki bertopeng itu terus memecut motosikalnya.

“Tidak lama kemudian saya sedar saya menjadi mangsa ragut menyebabkan saya berpatah balik ke dewan berkenaan dan meminta bantuan.

“Saya dibantu beberapa anggota polis yang bertugas dalam program berkenaan sementara menunggu suami datang menjemput dan membuat laporan di balai polis berhampiran,”
katanya.

Dia berkata, dalam dompet yang diragut itu mengandungi wang tunai RM300, telefon bimbit dan beberapa kad termasuk MyKad dan lesen memandu.

Sementara itu, jurucakap Balai Polis Segamat ketika dihubungi mengesahkan kejadian dan usaha sedang dijalankan bagi menjejaki peragut yang terbabit dalam kes berkenaan.

http://www.hmetro.com.my/Current_News/myMetro/Monday/Setempat/20090622064824/Article/index_html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...