Monday, May 3, 2010

16 remaja bawah umur berhibur ditahan

2010/05/03

KUALA LUMPUR: Seramai 16 remaja bawah umur ditahan dalam operasi berasingan ke atas pengunjung dua pusat hiburan di sini, awal pagi kelmarin.

Dalam operasi Bahagian Narkotik Bukit Aman di sebuah pusat hiburan terkenal di ibu kota itu, lebih 2,000 pengunjung diperiksa dan menahan 15 pengunjung termasuk lelaki dan perempuan kerana positif saringan ujian air kencing.


Sumber polis berkata, operasi bermula jam 1 pagi dan berakhir jam 6 pagi itu dilakukan bersama sepasukan pegawai dan anggota dari Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Kuala Lumpur.

Dalam kejadian berasingan di Jalan Ipoh di sini, seorang remaja bawah 21 tahun bertindak kurang ajar apabila mempersoalkan tindakan seorang anggota polis menahannya kerana berada di premis hiburan lebih masa.


Remaja perempuan terbabit yang dipercayai mabuk mempersoalkan tindakan pihak berkuasa kerana menahannya bersama 15 lagi rakannya.


Manakala dalam serbuan Bahagian Jenayah Maksiat, Perjudian dan Kongsi Gelap (D7) Ibu Pejabat Polis (IPK) Kuala Lumpur di sebuah kelab dangdut itu, mereka memeriksa 171 pelanggan yang kebanyakannya mabuk.


Dalam serbuan pada jam 4.55 pagi itu seramai 16 remaja bawah umur turut ditahan. Mereka antara 171 pengunjung yang diperiksa termasuk seorang pembantu rumah warga asing.


Pegawai Turus D7, Deputi Superintendan Razali Abu Samah, berkata pihaknya mendapati premis itu beroperasi melebihi masa dan membenarkan remaja bawah umur berada di situ.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/16remajabawahumurberhiburditahan/Article

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...