Monday, May 17, 2010

Isteri malang

Oleh Hadzlihady Hassan

2010/05/17

AMPANG: Suami durjana. Gelaran itu layak buat seorang lelaki yang bukan saja curang malah turut memukul isterinya selepas perbuatannya membawa kekasih pulang ke rumah diketahui isterinya.

Kejadian berlaku Khamis lalu apabila isterinya yang mendapat maklumat ada seorang wanita di rumah pulang untuk membuat pemeriksaan di sebuah pangsapuri di Bukit Indah kira-kira jam 10 pagi.


Menurut sumber, sebaik sampai ke rumah, suami mangsa membuka pintu sebelum dia nampak kelibat seorang wanita berada dalam rumah berkenaan.


“Isterinya kemudian terus meluru masuk ke rumah sebelum berlaku pertengkaran antara mereka yang turut dicampuri teman wanita suaminya itu.


“Ketika bertengkar itu, suami mangsa kemudian menghentak kepala isterinya dengan menggunakan tangan sebelum menendang mangsa hingga jatuh di lantai,”
katanya.


Sumber berkata, mangsa yang tidak berpuas hati kemudian membuat laporan polis berhubung kejadian itu.


Sementara itu, dalam kejadian berasingan, seorang lelaki bertindak luar biasa apabila dia menggigit tangan selain turut menumbuk isterinya kerana cemburu dengan tindakan wanita terbabit yang keluar makan bersama rakan-rakan.


Kejadian itu berlaku Selasa lalu kira-kira jam 6 petang ketika mangsa bersama suaminya berada dalam kereta di sebuah kawasan di Pandan Indah.


Sumber berkata, ketika itu suami mangsa yang cemburu mempersoalkan tindakannya yang keluar makan bersama beberapa rakan lain sebelum itu.

“Mangsa yang mendiamkan diri kerana enggan memanjangkan ditumbuk di dahi dan digigit di tangan oleh suaminya itu,” katanya.


Menurutnya, ketika itu juga suami mangsa mahu merampas telefon bimbit miliknya sebelum berlaku pergaduhan antara mereka kerana isterinya itu enggan menyerahkan telefon berkenaan.


“Suami mangsa mula mengesyaki isterinya mempunyai hubungan sulit dengan lelaki lain dan mengugut akan membunuh teman lelaki wanita terbabit.


“Malah, wanita itu turut dilarang daripada pulang ke rumah ibu bapanya di kawasan Ampang selagi enggan membawa suaminya bertemu rakan lelakinya itu,”
katanya.

Berikutan itu, mangsa membuat laporan polis dan susulan daripada itu, suami wanita berkenaan yang berusia 24 tahun ditahan bagi membantu siasatan.


Sementara itu, Ketua Polis Ampang Jaya, Asisten Komisioner Abd Jalil Hassan ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan dan siasatan lanjut masih dijalankan.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Isterimalang/Article

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...