Wednesday, May 26, 2010

Lelaki Malaysia mudah dipikat

2010/05/26

KUALA LUMPUR: Gelagat lelaki Malaysia yang gemar mencari gadis dari seberang, ditambah ciri ‘istimewa’ pada mereka membuatkan sesiapa saja mudah cair dan terpikat, sekali gus tidak berfikir panjang untuk berkahwin.

Pengarah Lembaga Pengkajian Masalah Sosial Pekerja Indonesia, Khairuddin Harahap, berkata, sepanjang kajian pihaknya mendapati lelaki dari negara ini selalu bercuti ke pelbagai destinasi di Indonesia.


“Orang Malaysia selalu ke Indonesia, biasanya ke Medan dan Padang. Petang Jumaat mereka berlepas dan petang Ahad kembali semula ke negara ini.


“Jadi, dalam kunjungan beberapa hari itu, ramai di kalangan mereka terpikat dengan gadis Indonesia, mengambil keputusan berkahwin,”
katanya, diminta mengulas dakwaan mengenai segelintir wanita Indonesia ‘mencuri’ suami dari negara ini.


Muka depan Harian Metro semalam melaporkan, kemunculan kumpulan gadis ‘parasit’ dari tanah seberang yang kepingin bersuamikan lelaki dari negara ini sebagai jaminan untuk menikmati hidup mewah sehingga sanggup menggunakan sindiket nikah haram mengikat lelaki tempatan.


Kebanyakan gadis gedik itu menggelarkan kegiatan mereka sebagai ‘kerja lerong’ dengan mereka menyasarkan lelaki tempatan yang agak berusia dan berpendapatan lumayan untuk digoda sebelum diajak berkahwin menggunakan khidmat sindiket yang dianggotai kalangan warga asing.


Lebih menggemparkan ada mendakwa gadis terbabit dinikahkan satu sindiket diupah konco lerong itu bagi memudahkan mereka mengikis harta dan bermewah di negara ini.


Kegiatan tidak bermaruah itu menyebabkan ramai lelaki tempatan yang berumah tangga menjadi gila bayang sehingga sanggup mengabaikan isteri dan anak gara-gara penangan cinta ‘cewek’ seberang.


Perkara itu didedahkan seorang isteri yang mahu dikenali sebagai Salma, 40, menderita selepas suami dikahwini sejak 24 tahun lalu tiba-tiba kemaruk berkahwin dengan gadis seberang hanya selepas perkenalan singkat.

Khairuddin berkata, gadis Indonesia memiliki ciri ‘istimewa’ tersendiri, yang sukar dicari pada perempuan lain, namun tidak sekali-kali menggunakan sebarang jampi bagi mengikat mana-mana lelaki.


“Gadis Indonesia seperti berketurunan Jawa dan Minang mempunyai tarikan tersendiri, namun tiada jampi digunakan,” katanya.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/LelakiMalaysiamudahdipikat/Article

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...