Tuesday, June 29, 2010

Pelajar MTD digantung

2010/06/29

KUALA LUMPUR: Seorang pelajar dibuang, manakala empat yang lain digantung persekolahan selepas mereka ditahan reman bagi membantu siasatan kes kematian seorang pelajar Tingkatan Empat Maktab Tentera Diraja (MTD) di Kem Perdana Sungai Besi, Muhammad Naim Mustakim Mohd Sobri, 16, dipercayai akibat dibuli.

Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, berkata keputusan itu dibuat serta-merta untuk menyingkirkan pelajar Tingkatan Lima sekolah berkenaan yang dipercayai terbabit dalam kejadian itu hingga menyebabkan mangsa mati.


“Tindakan itu diputuskan serta merta untuk menyingkirkan pelajar berkenaan selain menggantung persekolahan terhadap empat lain,” katanya selepas Majlis Penyerahan Sijil Penghargaan kepada Petugas Defence Service Asia (DSA) 2010 dan Penyerahan Cek Sumbangan di Dewan Perdana Felda, Jalan Maktab, semalam. Beliau berkata, pelajar itu juga akan berdepan dengan tindakan undang-undang daripada Polis DiRaja Malaysia (PDRM), Kementerian Pertahanan dan Polis tentera (MP).


“Kita memandang serius kes buli di sekolah dan tindakan wajar perlu diambil bagi membendung masalah buli,” katanya.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/PelajarMTDdigantung/Article

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...