Friday, June 11, 2010

Remaja dalam klip video ditahan

Oleh Hadzlihady Hassan

2010/06/11

AMPANG: Seorang pelajar lelaki ditahan bagi membantu siasatan dalam kes pemandu teksi perogol bersiri yang dikatakan gemar menjadikan remaja dan pelajar sekolah sebagai mangsa pemuas nafsunya.

Pelajar lelaki berusia 17 tahun itu ditahan berikutan gambarnya ada dalam klip video yang dirakam pemandu teksi terbabit.


Polis turut menahan remaja lelaki terbabit selepas semua mangsa yang membuat laporan memberikan keterangan dan maklumat mengenai dia.


Timbalan Ketua Polis Ampang Jaya, Superintendan Amiruddin Jamaluddin, berkata pelajar lelaki terbabit ditahan di rumahnya di Taman Segar, Cheras kira-kira jam 5 petang, kelmarin. “Polis turut merampas telefon bimbit, monitor dan komputer milik remaja itu.


“Remaja terbabit juga sudah dibawa ke mahkamah untuk mendapatkan perintah tahanan reman dan siasatan akan dijalankan bagi mengenal pasti pembabitannya dalam kes itu,”
katanya.


Sementara itu, seorang lagi remaja perempuan tampil membuat laporan dengan mendakwa menjadi mangsa pemuas nafsu pemandu teksi terbabit. Setakat ini seramai tujuh mangsa tampil membantu siasatan.


Difahamkan, remaja berkenaan membuat laporan itu kelmarin dan mendakwa dicabul pemandu teksi terbabit pada awal tahun ini.


Amiruddin berkata, siasatan mendapati ada beberapa lagi remaja pernah menjadi mangsa pemandu teksi terbabit dan mereka diminta tampil membuat laporan .


“Polis berharap mangsa lain membuat laporan sama ada pernah dirogol atau dicabul pemandu teksi terbabit.


“Ia sedikit sebanyak dapat membantu polis menjalankan siasatan dengan lebih lanjut,”
katanya. Harian Metro sebelum ini pernah melaporkan perbuatan keji seorang pemandu teksi berusia 54 tahun yang gemar menjadikan mangsa rogol dan cabul di kalangan remaja belasan tahun.


Pemandu teksi terbabit bagaimanapun ditahan 2 Jun lalu di Jalan Imbi, Kuala Lumpur selepas polis memasang perangkap.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Remajadalamklipvideoditahan/Article

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...