Tuesday, September 28, 2010

Kes penjualan tanah mangsa masih disiasat

2010/09/28

KUALA LUMPUR: Siasatan polis berhubung kes penjualan sebidang tanah di Bukit Jambul, Pulau Pinang oleh jutawan kosmetik, Sosilawati Lawiya, 47, masih lagi dilakukan bagi mengumpul bukti lengkap berhubung motif sebenar pembunuhan mangsa bersama tiga rakan yang lain.

Timbalan Pengarah I (Risikan/Siasatan) Jabatan Siasatan Jenayah Komersil (JSJK) Bukit Aman, Datuk Nooryah Md Anvar berkata, kes membabitkan jutawan dan suspek utama iaitu peguam berasal dari Banting, Selangor, terbabit masih dijalankan bersama 290 kes penipuan membabitkan 35 peguam lain.

“Polis masih meneliti kes penipuan oleh peguam (suspek utama) berkenaan dan saya tidak boleh ulas banyak berhubung kes terbabit. Saya akan maklum perkembangan berhubung siasatan itu kelak,” katanya.


Difahamkan, pembunuhan Sosilawati dan tiga yang lain berkait rapat dengan wang hasil jualan sebidang tanah bernilai RM29 juta di Bukit Jambul, Pulau Pinang yang cuba dijual Sosilawati bersama dua lagi rakan kongsi.


Pembelian dan penjualan tanah itu dikendalikan sepenuhnya suspek utama, selaku peguam dan bertindak sebagai broker, berikutan pengalaman luasnya sebagai pengamal undang-undang terutama dalam urusan berkaitan jual beli tanah.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Kespenjualantanahmangsamasihdisiasat/Article

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...