Friday, September 17, 2010

Polis cemburu ugut tembak bekas isteri

2010/09/17

AMPANG: Hanya kerana cemburu dan mengesyaki bekas isterinya mempunyai hubungan sulit dengan rakan baik sendiri, seorang pegawai kanan polis sanggup mengacukan pistol dan mengugut akan menembak wanita terbabit pada penghujung Ogos lalu.

Malah, ugutan mahu menembak itu berlaku dua kali dan bukan saja isterinya, namun lelaki yang juga rakan baiknya turut sama diugut akan ditembak pegawai polis itu.

Mangsa yang berusia lingkungan 30-an
itu pada mulanya enggan mendedahkan perkara terbabit kerana khuatir dengan sikap panas baran bekas suaminya itu bagaimanapun selepas mendapat nasihat, dia akhirnya melaporkan kejadian itu kepada polis, Selasa lalu.


Menurut sumber, kejadian bermula apabila bekas suami mangsa yang dikatakan naik angin kerana mengesyaki isterinya itu mempunyai hubungan dengan rakannya sendiri memukul mangsa hingga mukanya lebam.


“Mangsa dan lelaki terbabit dikatakan kerap bertengkar sejak beberapa bulan lalu dan setiap kali pertengkaran berlaku mangsa pasti dipukul bekas suaminya.


“Kemuncaknya berlaku pertengahan Julai lalu apabila mangsa bukan saja dipukul hingga bibirnya berdarah, malah dilafazkan cerai oleh suaminya itu,”
katanya.


Sumber terbabit berkata, bagaimanapun mangsa masih lagi tinggal bersama bekas suaminya kerana menunggu keputusan mahkamah selepas dia memfailkan perceraian berkenaan. “Sepanjang tempoh tinggal bersama, mangsa turut dipukul hingga mengalami kecederaan di tangan membuatkan dia sudah tidak tahan dengan perangai bekas suaminya itu.


“Mangsa tidak dibenarkan keluar dari rumah dan mangsa hanya mengikut arahan itu bagi mengelak dicederakan,”
katanya.


Beliau berkata, mangsa cuba mendapatkan bantuan daripada seorang lelaki yang juga rakan bekas suaminya namun tindakan itu menimbulkan rasa cemburu bekas suami mangsa dan menuduh wanita terbabit mempunyai hubungan sulit.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Poliscemburuuguttembakbekasisteri/Article

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...