Monday, October 4, 2010

Keluarga terima dua panggilan berbeza

2010/10/04

PRAI: Kelibat bakal pengantin, Siti Nor Paraf Ismail, 22, yang dilaporkan hilang sejak 25 September lalu selepas menghantar kad jemputan majlis perkahwinannya kepada rakan di Pinang Tunggal, Kepala Batas, didakwa dilihat di dua negeri berbeza.

Ahli keluarga gadis berkenaan, Abdul Razak Darus, berkata sejurus berita kehilangannya disiarkan Harian Metro Sabtu lalu, dia menerima dua panggilan telefon masing-masing daripada lelaki dan wanita yang mendakwa Siti Nor Paraf berada di Sabah dan Gerik, Perak.

“Kira-kira jam 9 pagi semalam (Sabtu), seorang gadis yang mendakwa dirinya pelajar menghubungi saya melalui nombor telefon yang tertera dan menyatakan Siti Nor Paraf ada di Sabah dan ketika itu tidur di sebuah asrama pelajar.


Gadis itu memberitahu dia menyelamatkan Siti Nor Paraf daripada satu kumpulan yang menculiknya dan meminta kami mengirimkan RM800 untuk membeli tiket kapal terbang untuk membolehkan Siti Nor Paraf pulang dari Sabah ke Pulau Pinang,”
katanya ketika dihubungi semalam.


Abdul Razak berkata, kira-kira jam 2 petang hari sama, seorang lelaki yang menggelarkan dirinya Pak Long, menghubunginya dan menyatakan ternampak kelibat seorang gadis seakan-akan Siti Nor Paraf di pekan Gerik, Perak sejak lima hari lalu.


Begitupun katanya, Pak Long memberitahunya gadis itu tidak bertudung dan berjalan bersama seorang lelaki berusia sekitar 20-an.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Keluargaterimaduapanggilanberbeza/Article

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...