Friday, October 10, 2008

Ada dua Aishah penipu?


berita@kosmo.com.my">


KERATAN Kosmo! semalam.

--------------------------------------------------------------------

KUALA TERENGGANU – Adakah ‘Aishah Moktar’ dan ‘anak jutawan Arab’ individu yang sama?

Itu tanda tanya Rizal Ali, 33, mangsa penipuan wanita yang mengaku anak jutawan Arab, yang dikenalinya melalui laman sembang internet lebih setahun lalu.

Persoalan itu timbul selepas Rizal membaca laporan Kosmo! semalam mengenai kegiatan ‘Aishah Moktar’ menggoda lelaki kemaruk cinta untuk mengikis harta mereka.

Rizal yang tinggal di mukim Kuala Telemong di sini berkata, bekas ‘kekasihnya’ menggunakan nama mirip ‘Aishah Mohtar’ iaitu ‘Nur Fitrah Aishah Ameera’.

“Yang mengaku tinggal di London Aishah. Yang pernah tipu saya pun ada gunakan perkataan Aishah pada namanya yang panjang.

“Bezanya, Aishah Moktar mengaku Melayu, ‘buah hati’ saya dulu mengaku anak angkat jutawan Arab walaupun akhirnya pecah rahsia, dia sebenarnya wanita Melayu .

“Adakah ‘Aishah’ menjadi trademark wanita itu dalam memperdaya lelaki seperti saya yang jujur mencari teman hidup atau isteri kedua?

“Ini yang sedang saya fikir dan kemungkinan ini dipersetujui isteri saya,” katanya ketika berjaya dihubungi Kosmo! lewat petang semalam.

Mengulas lanjut perkara itu, Rizal menyatakan bahawa dia percaya kes seumpama itu bukan setakat menimpanya malah ramai lelaki lain.

Katanya, dia masih trauma ditipu gadis itu yang kononnya berusia 19 tahun ketika itu dan memiliki aset yang banyak di beberapa negara termasuk di negara ini.

Kisah malang Rizal itu tersiar di muka depan Kosmo! edisi 22 Februari 2007, Khamis, yang turut memuatkan reaksi isterinya, Hasnah Mohd. Salleh, 29 tahun.

http://www.kosmo.com.my/10102008

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...