Friday, October 10, 2008

Terlepas hukuman mati



KOTA BHARU“Syukur dan sangat gembira. Ini adalah berkat doa arwah ibu dan hadiah Aidilfitri yang paling bermakna untuk adik-adiknya.”

Demikian luah Mohammad Lazim Jusoh, 51, bapa kepada Umi Azlim, 24 (gambar), yang terlepas daripada hukuman mati didapati bersalah menyeludup heroin ke China pada Mei tahun lalu.

Menurutnya, beliau tidak pernah lupa melakukan solat hajat dan sentiasa mendoakan keselamatan anak sulungnya itu semasa di dalam tahanan.

“Khabar ini cukup menggembirakan kami sekeluarga, impian adik-adiknya untuk melihat Along (Umi Azlim) pulang ke pangkuan kami semua mungkin akan menjadi kenyataan.

“Bagi kami, Along terlepas daripada hukuman mati juga sudah cukup besar rahmat dan jika ada usaha untuk mengurangkan lagi tempoh hukuman itu, kami sangat gembira,” katanya ketika dihubungi semalam.

Sementara itu, Penyelaras Jawatankuasa Tabung Dana Umi, Hu Pang Chow memberitahu, keputusan tersebut diperoleh minggu lalu apabila tiga peguam yang dilantik berjaya dalam rayuan mengurangkan hukuman terhadap Umi Azlim.

http://www.kosmo.com.my/10102008

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...