Sunday, January 25, 2009

200 hadiri majlis nikah Wendy, Yacob


SAMA PADAN...Wani Wendy bersama Yacob Chik selepas
majlis pernikahan mereka.


KUALA LUMPUR: Hanya dengan sekali lafaz, pelakon dan penerbit Wani Wendy Wong Abdullah, 43, sah menjadi isteri kepada lelaki pilihan hati seorang ahli perniagaan Yacob Chik, 58.

Majlis pernikahan Wendy yang memeluk Islam November lalu berlangsung secara sederhana, tetapi meriah dengan dihadiri 200 tetamu termasuk keluarga dan teman rapat.

Pasangan ini dinikahkan penolong Pendaftar Nikah, Rujuk, Cerai Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI), Abdullah Hashim.

Di majlis yang berlangsung di Dewan Perdana Felda di sini, semalam Wendy menerima mas kahwin RM80 serta senaskah al-Quran.

Dalam waktu sama lima dulang hantaran diterima Wendy berupa set barangan kemas, telekung, pakaian sepersalinan dan manisan sementara, penerbit itu membalas tujuh dulang.

Sebaik majlis selesai, Wendy mengucapkan syukur kerana apa yang diimpikan menjadi kenyataan, apatah lagi sebelum ini dia pernah mengalami kekecewaan dalam percintaan.

“Saya tidak minta banyak selain suami dapat menjaga saya dengan baik. Paras rupa dan harta bukan ukuran. Selepas berkenalan hampir tiga tahun akhirnya hati saya terbuka untuk menerima lamaran Yacob,” katanya.

Wendy turut menjelaskan dia tidak kisah dengan status suaminya seorang duda, kerana apa yang penting adalah hatinya yang sentiasa baik dan mahu menjaganya hingga ke akhir hayat.

http://www.hmetro.com.my/Current_News/myMetro/Saturday/Setempat/20090124092605/Article/index_html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...