Sunday, January 25, 2009

Doktor potong kaki, tangan bekas ratu


"BRIDI sebelum tangan dan kakinya dipotong."

--------------------------------------------------------------------------------

SERRA – Seorang bekas peserta ratu cantik Brazil, Mariana Bridi kehilangan kedua-dua belah tangan dan kakinya selepas dijangkiti sejenis bakteria berbahaya, lapor sebuah akhbar semalam.

Bridi, 22, menjalani beberapa pembedahan pada minggu ini selepas dijangkiti kuman tersebut yang merebak ke dalam saluran darah dan dia kini berada dalam keadaan kritikal.

Kekasih Bridi, Thiago Simoes berkata, model itu jatuh sakit pada 30 Disember lalu dan doktor memberitahu dia mengalami masalah batu karang sebelum dibenarkan keluar dari hospital.

Dua hari selepas itu, Bridi yang juga seorang model dimasukkan semula ke sebuah hospital di bandar Serra selepas keadaannya bertambah buruk.

Doktor kemudian mendapati darah tidak mengalir di kedua-dua belah tangan dan kaki wanita itu akibat satu jangkitan oleh bakteria yang dikenali sebagai pseudomonas aeruginosa.

Pakar kemudian memutuskan untuk memotong kedua-dua kaki Bridi dan pada Selasa lalu kedua-dua belah tangan wanita malang itu juga terpaksa dipotong.

Mata kanannya turut buta dan dia kini dalam proses untuk menyaman hospital itu.

Bridi sebelum ini memasuki peringkat akhir pertandingan Ratu Cantik Brazil pada 2006 dan 2007 selain pernah mewakili Brazil dalam pertandingan Ratu Cantik Antarabangsa Bikini 2007 di China. – Agensi

http://www.kosmo.com.my/kosmo/arkib.asp?y=2009&dt=0124&pub=Kosmo&sec=Dunia&pg=du_07.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...