Wednesday, January 21, 2009

Sekeluarga buat cukai jalan palsu - Rahsia rumah tersergam, tiga buah kereta mewah terbongkar


Oleh NUZULSHAM SHAMSUDDIN
zulsham@kosmo.com.my


KAJANG - Rahsia sebuah rumah di Taman Damai Perdana di sini bersama tiga buah kereta mewah seperti Toyota Harrier, BMW dan Proton Perdana V6 akhirnya terbongkar apabila penghuni rumah itu dicekup Jumaat lalu.

Rumah yang didiami sebuah keluarga terdiri daripada seorang lelaki dan isterinya yang sedang mengandung serta dua anak itu rupa-rupanya menjalankan kegiatan haram dengan memalsukan cukai jalan palsu.

Lelaki itu yang merupakan suspek utama kegiatan tersebut bagaimanapun tiada di dalam rumah ketika serbuan dibuat.

Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Shakaruddin Che Mood berkata, polis yang menerima maklumat mengenai kegiatan itu telah bertindak menyerbu rumah terbabit.

"Semasa serbuan, kita telah menahan seorang wanita hamil berumur 32 tahun bersama dua anaknya berusia enam dan 12 tahun ketika cuba keluar dari rumah itu dengan menaiki sebuah kereta Proton Perdana V6,'' katanya kepada pemberita di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kajang semalam.

Kata Shakaruddin, polis telah menyerbu rumah berkenaan dan menjumpai mesin cetak dan sebuah komputer yang dipercayai digunakan untuk memalsukan cukai jalan di dalam rumah tersebut.

Tambah Shakaruddin, polis bagaimanapun tidak menemui suspek dan ekoran itu polis telah menahan isterinya bagi membantu siasatan.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/arkib.asp?y=2009&dt=0120&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_08.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...