Tuesday, May 5, 2009

Mangsa kurung kedua ditemui


RUCKSHAN (dua dari kiri) dan Sharmila (dua dari kanan) semasa dibawa ke IPD Sepang semalam.


KUALA LUMPUR - Seorang lagi mangsa tawanan sindiket yang mengurung remaja Sri Lanka, Dil Ruckshan, 14, dibebaskan malam kelmarin selepas polis menjalankan siasatan menyeluruh berhubung kes tersebut.

Mangsa kedua yang diselamatkan polis ialah seorang kanak-kanak perempuan juga dari Sri Lanka yang dikenali sebagai Sharmila, 9.

Sharmila, 9, ditemui pada pukul 9 malam kelmarin di sebuah perhentian bas di Puchong selepas dia dibiarkan di situ oleh anggota sindiket tersebut.


SEORANG lelaki yang ditahan bagi membantu siasatan kes mengurung Ruckshan dan Sharmila di IPD Sepang semalam.



KERATAN Kosmo! 3 Mei.


Ketika ditemui, Sharmila memakai baju Punjabi berwarna kuning cair kelihatan kebingungan seolah-olah baru melihat dunia.

Mangsa mendakwa dia dikurung selama setahun di rumah sama dengan Ruckshan.

Sharmila kemudian dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sepang untuk diambil keterangannya sebelum dihantar ke Hospital Serdang untuk pemeriksaan fizikal.

Satu sumber berkata, nasib Sharmila sama seperti nasib Ruckshan apabila dia dikurung di sebuah rumah di Sentul selepas penerbangannya dari Colombo, Sri Lanka sepatutnya sampai di Paris, Perancis telah melencong ke Malaysia.

Perjalanan Sharmila diatur oleh satu ejen yang diupah oleh ibunya yang mahu anaknya itu tinggal bersama seorang saudaranya di Paris.

Bagaimanapun, sumber itu memberitahu, jumlah upah dan siapa ejen yang membawa Sharmila masih dalam siasatan.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2009&dt=0505&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_07.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...