Monday, May 18, 2009

Pelawat dilarang lawat depot PATI di Juru


ANGGOTA Rela dengan memakai topeng keselamatan mengawal keselamatan penghuni di Depot Tahanan Imigresen Juru semalam.


BUKIT MERTAJAM – Jabatan Imigresen Pulau Pinang mengambil tindakan tegas dengan tidak membenarkan pelawat atau waris terdekat melawat pendatang asing tanpa izin (PATI) yang ditahan di Depot Tahanan Imigresen Juru di sini untuk sementara waktu.

Sebagai langkah pengawasan, jabatan itu juga tidak membenarkan tahanan baru dibawa masuk ke depot berkenaan.

Menurut pengarahnya, Abdul Rahman Harun, tindakan tersebut terpaksa diambil bagi memastikan virus Leptospirosis yang menyerang depot tahanan itu tidak merebak.

“Sebagai langkah kawalan, kita tidak benarkan PATI baru dibawa masuk dan tidak membenarkan sebarang lawatan terhadap PATI oleh waris terdekat ataupun majikan mereka,” katanya pada sidang akhbar di depot tahanan itu semalam.

Tambah beliau, sehingga semalam, jumlah PATI yang dirawat di Hospital Bukit Mertajam (HBM) dan Hospital Seberang Jata (HSJ) bertambah kepada 37 orang setelah 11 orang lagi dibawa ke HBM untuk menerima rawatan lewat malam kelmarin.

Sementara itu, kata Abdul Rahman, seramai 14 PATI yang ditahan di HBM sebelum ini telah dibenarkan pulang lewat petang kelmarin setelah menunjukkan tanda-tanda positif untuk sembuh.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2009&dt=0518&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_03.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...