Wednesday, May 6, 2009

Teman wanita hilang tinggal hutang RM200,000

dibuatnya kepada Chong, semalam." title="BUKTI...Chan menunjukkan gambar dan laporan polis
dibuatnya kepada Chong, semalam." height="200" width="300" border="0">
BUKTI...Chan menunjukkan gambar dan laporan polis
dibuatnya kepada Chong, semalam.

KUALA LUMPUR: Bahana kemaruk cinta. Itulah nasib malang dialami seorang juruelektrik berikutan terpaksa menanggung beban hutang bank ribuan ringgit selepas diperdaya teman wanitanya yang menghilangkan diri bersama kereta mewah dibelinya, bulan lalu.

Chan Sung Kin, 32, mendakwa dia bersetuju menggunakan beberapa dokumen pengenalan dirinya untuk membeli sebuah kereta terpakai jenis BMW yang diingini teman wanitanya dikenali sebagai Lim, 36, di sekitar Lembah Klang, Ogos tahun lalu. 

“Pada waktu itu, dia berjanji akan menjelaskan bayaran bulanan kereta terbabit dan memberitahu bahawa terlalu memerlukannya untuk kegunaan seharian.

Kerana terlalu cinta, saya terus mempercayai kata-katanya itu dan segera memberikan beberapa dokumen kepadanya untuk membeli kereta mewah berkenaan,”
katanya ketika ditemui di Biro Pengaduan Awam MCA di sini, semalam. 

Hadir sama Ketua Biro Aduan MCA, Datuk Michael Chong. 

Menurut Chan, dia bagaimanapun terkejut apabila menerima panggilan daripada pihak bank yang memberitahu perlu membayar tunggakan ansuran bulanan kereta selama empat bulan berjumlah lebih RM7,000, bulan lalu. 

“Sekiranya gagal berbuat demikian, selain menarik balik kenderaan yang masih mempunyai hutang berjumlah RM200,000 itu, mereka (bank) turut akan menyenarai hitam nama dan sekali gus menyebabkan saya bakal diisytiharkan muflis. 

“Saya kemudian segera menghubungi teman wanitanya itu dan meminta memulangkan kereta terbabit namun dia memaklumkan kononnya berada di Sabah dan berjanji akan pulang dalam tempoh tiga minggu,”
katanya. 

Dakwanya, selepas puas menunggu, teman wanitanya yang juga pakar kecantikan itu bagaimanapun gagal dihubungi dan didapati sudah berpindah dari rumahnya di Sri Petaling

“Saya yang menyedari diperdaya seterusnya membuat laporan di Balai Polis Seri Kembangan untuk tindakan selanjutnya,” katanya. 

Chan berkata, dia terkilan dengan tindakan wanita dikenalinya sejak empat tahun lalu itu yang ternyata mempunyai niat tertentu untuk memperdayakannya.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...