Thursday, April 29, 2010

Penyamun hotel

Oleh Ahmad Tajol Ansar Ibrahim

2010/04/29

KUALA LUMPUR: Memperkenalkan diri sebagai anggota polis, enam individu dikenali sebagai ‘Geng Kecik’ dikesan melakukan samun terhadap mangsa terutamanya yang menginap di hotel bajet atau mana-mana lokasi terpencil sekitar Brickfields, di sini.

Difahamkan kumpulan terbabit dipercayai meneruskan kegiatan jenayah tanpa dibimbing ketua mereka yang kini menjalani hukuman di Penjara Sungai Buloh bagi kesalahan bunuh.


Orang kanan kumpulan terbabit yang dikenali sebagai Moon, berusia lingkungan 20-an dipercayai menjadi peneraju utama kumpulan penjenayah itu berikutan ketiadaan ketua kumpulan mereka.


Ketua Polis Brickfields Asisten Komisioner Wan Abdul Bari Wan Abdul Khalid, berkata pada Sabtu lalu, seorang wanita berusia 27 tahun yang menginap di sebuah hotel bajet di Jalan Tun Sambanthan menjadi mangsa kumpulan terbabit.


“Dalam kejadian kira-kira jam enam pagi itu, bilik yang disewa diketuk bertalu-talu sebelum mangsa membuka pintu dan mendapati lima suspek berdiri di luar dan berpakaian biasa.


“Suspek memperkenalkan diri sebagai polis sebelum mangsa kmembenarkan mereka memasuki bilik yang disewa bersama pasangannya itu,”
katanya di sini, semalam Sebaik memasuki bilik berkenaan, katanya penjenayah mengugut pasangan berkenaan supaya menyerahkan telefon bimbit dan barangan berharga lain termasuk wang tunai, malah sempat merakamkan gambar mangsa dan pasangannya dipercayai bagi tujuan jahat.


Sejurus kejadian mangsa membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Brickfields.


Berikutan laporan itu polis menahan lima lelaki terbabit bersama seorang lagi rakan mereka di sebuah restoran di Jalan Tun Sambanthan, di sini awal pagi kelmarin.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Penyamunhotel/Article

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...