Thursday, April 29, 2010

'Saya hanya jawab soalan berpolitik dalam masjid'

2010/04/26

KOTA BHARU: “Saya tidak tahu langsung, dia (wartawan) tanya pun tak terbabit dengan Sultan. Seorang wartawan tanya saya bagaimana masalah politik dalam masjid...itu saja,” kata Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Abdul Aziz Nik Mat.

Beliau yang juga Menteri Besar Kelantan mengakui hanya menjawab pertanyaan wartawan berhubung pendapatnya mengenai berpolitik di masjid dan tidak tahu soalan itu berkaitan titah Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah.


“Saya dukacita yang amat sangat atas kenyataan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak bahawa sudah melanggar titah Sultan Selangor.


“Saya langsung tidak terfikir untuk melanggar titah...seorang wartawan tanya saya bagaimana politik dalam masjid.


“Saya jawab, kita ada dua perkara, yang pertama politik dan yang kedua parti...politik di mana-mana boleh sebut..masjid tempat politik...azan dilaung oleh bilal, ini politik, panggil orang ramai (sembahyang),” katanya ketika ditemui sebaik tiba di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra, di sini, semalam.


Sebelum itu, beliau berada di Hulu Selangor bagi membantu kempen calon Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Zaid Ibrahim yang bertanding menentang calon Barisan Nasional (BN), P Kamalanathan.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Sayahanyajawabsoalanberpolitikdalammasjid/Article/index_html

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...