Thursday, July 15, 2010

Dua penjenayah minta wang lepas culik, perkosa

2010/07/15

PETALING JAYA: Malang berganda dialami seorang gadis pencuci di sebuah hotel apabila tidak hanya diculik untuk mendapatkan wang tebusan, malah turut dijadikan pemuas nafsu serakah dua penjenayah yang melarikannya.

Lebih menyedihkan apabila penjenayah melayan mangsa tidak ubah seperti binatang apabila mangsa diperkosa bergilir-gilir.


Menurut sumber, ketika kejadian jam 7 malam kelmarin, mangsa berjalan bersendirian ke perhentian bas di tepi Lebuh Raya Persekutuan untuk pulang ke rumahnya.


“Bagaimanapun, sebuah Proton Wira dinaiki dua lelaki berhenti berhampiran mangsa sebelum suspek menarik mangsa masuk ke dalam kereta dan memecut.


“Mangsa dibawa ke sebuah hotel murah di SS15, Subang Jaya di sini. Seorang daripada suspek mengacukan pisau ke pinggang mangsa menyebabkan gadis terbabit terpaksa mengikut mereka masuk ke sebuah bilik,” katanya.


Menurutnya, ketika berada di dalam bilik itu, suspek bergilir-gilir merogol mangsa selepas mengancam akan membunuh mangsa sekiranya melawan.


“Selepas merogol mangsa, suspek meminta mangsa menghubungi ahli keluarga supaya membayar wang tebusan RM5,000 sebagai syarat pembebasannya.


“Mangsa yang berasal dari Johor memaklumkan dia tidak mempunyai saudara-mara di sini selain seorang adiknya yang tinggal di Subang Jaya,”
katanya Sumber memberitahu, suspek memaksa mangsa menghubungi adiknya meminta supaya wang tebusan terbabit disediakan segera.


Beliau berkata, adik mangsa yang tidak mempunyai wang, bagaimanapun cuba memperdaya suspek supaya bersetuju menerima barang kemas palsu bagi membebaskan kakaknya.


Namun, taktik digunakan adik mangsa gagal memperdayakan suspek kerana penjenayah mengenal pasti barang kemas itu palsu selepas ia diserahkan kepada mereka.


“Berang mereka ditipu, suspek melarikan mangsa sekali lagi. Mereka membawa gadis itu pergi ke mesin pengeluaran wang automatik (ATM) berhampiran dan memaksanya mengeluarkan wang miliknya RM1,000.

“Selepas mengeluarkan wang, suspek merancang membawa mangsa kembali ke hotel untuk dirogol, namun mangsa melepaskan diri ketika dalam perjalanan.


“Mangsa menyelamatkan diri selepas berpura-pura mahu berhenti pergi ke tandas di sebuah stesen minyak di SS 15 di sini, kira-kira jam 2 pagi, semalam,”
katanya.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Duapenjenayahmintawanglepasculik_perkosa/Article

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...