Friday, September 3, 2010

Bayi tabung uji hadiah Aidilfitri


SALINA (kiri) dan Mastika bersama bayi mereka yang diperoleh menerusi teknik persenyawaan tabung uji di Kuala Terengganu semalam.


KUALA TERENGGANU – Dua pasangan suami isteri yang memperoleh bayi menerusi teknik persenyawaan tabung uji (IVF) di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) di sini menganggap kehadiran insan baru itu sebagai hadiah paling istimewa sempena kedatangan Aidilfitri.

Pasangan Mastika Abd. Aziz, 31, dan Mohd. Fadli, 31, dikurniakan bayi lelaki sulung seberat 2.92 kilogram (kg) yang selamat dilahirkan pada pagi 31 Ogos lalu.

Pasangan Salina Mohamad, 44, dan Fazuri Ishak, 38, pula dikurniakan bayi perempuan seberat 2.81kg pada pukul 9.07 pagi hari yang sama.

Kedua-dua bayi itu yang dilahirkan melalui pembedahan turut mencatat sejarah sebagai bayi tabung uji pertama dan kedua yang dilahirkan menerusi perkhidmatan Teknologi Bantuan Reproduktif (ART) yang dilakukan di HSNZ sejak November 2009.

Bagi Mastika yang juga seorang jururawat di HSNZ, kehadiran bayi lelaki yang diberi nama Mohd. Amar Haziq itu merupakan rezeki daripada Allah selepas empat tahun menanti.

“Tahun ini adalah tahun pertama saya bersama suami dapat berhari raya sebagai seorang ibu dan bapa. Semuanya berkat sokongan yang diberikan oleh suami selain dorongan rakan-rakan di HSNZ,” katanya ketika ditemui di wad bersalin NSNZ di sini semalam.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2010&dt=0903&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_07.htm

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...